Gandirea pozitiva ajuta la gestionarea stresului si chiar va poate imbunatati sanatatea. Exersati in depasirea vorbirii de sine negative cu exemple oferite.

Paharul tau este pe jumatate gol sau pe jumatate plin? Modul in care raspundeti la aceasta intrebare veche despre gandirea pozitiva poate reflecta perspectiva dvs. asupra vietii, atitudinea fata de voi insiva si daca sunteti optimist sau pesimist – si va poate afecta chiar sanatatea.

Intr-adevar, unele studii arata ca trasaturi de personalitate precum optimismul si pesimismul pot afecta multe domenii ale sanatatii si bunastarii dumneavoastra. Gandirea pozitiva care vine de obicei cu optimism este o parte cheie a gestionarii eficiente a stresului. Si gestionarea eficienta a stresului este asociata cu multe beneficii pentru sanatate. Daca aveti tendinta de a fi pesimist, nu disperati – puteti invata abilitati de gandire pozitive.

Intelegerea gandirii pozitive

Gandirea pozitiva nu inseamna ca va tineti capul in nisip si ignorati situatiile mai putin placute ale vietii. Gandirea pozitiva inseamna doar ca abordati neplacerile intr-un mod mai pozitiv si mai productiv. Crezi ca se va intampla cel mai bun, nu cel mai rau.

Gandirea pozitiva incepe adesea cu vorbirea de sine. Vorbirea de sine este fluxul nesfarsit de ganduri nerostite care iti trec prin cap. Aceste ganduri automate pot fi pozitive sau negative. O parte din vorbirea ta de sine provine din logica si ratiune. Alte vorbiri despre sine pot aparea din conceptii gresite pe care le creati din cauza lipsei de informatii.

Daca gandurile care iti trec prin cap sunt in mare parte negative, perspectiva ta asupra vietii este mai probabil pesimista. Daca gandurile tale sunt in mare parte pozitive, esti probabil un optimist – cineva care practica gandirea pozitiva.

Beneficiile pentru sanatate ale gandirii pozitive

Cercetatorii continua sa exploreze efectele gandirii pozitive si optimismului asupra sanatatii. Beneficiile pentru sanatate pe care gandirea pozitiva le poate oferi includ:

  • Durata de viata crescuta
  • Ratele mai mici de depresie
  • Niveluri mai mici de suferinta
  • Rezistenta mai mare la raceala obisnuita
  • O mai buna bunastare psihologica si fizica
  • Sanatate cardiovasculara mai buna si risc redus de deces din cauza bolilor cardiovasculare

Nu este clar de ce oamenii care se angajeaza intr-o gandire pozitiva experimenteaza aceste beneficii pentru sanatate. O teorie este ca a avea o perspectiva pozitiva va permite sa faceti fata mai bine situatiilor stresante, ceea ce reduce efectele nocive ale stresului asupra corpului si asupra sanatatii.

De asemenea, se crede ca persoanele pozitive si optimiste tind sa traiasca stiluri de viata mai sanatoase – fac mai multa activitate fizica, urmeaza o dieta mai sanatoasa si nu fumeaza si nu beau alcool in exces.

Identificarea gandirii negative

Nu sunteti sigur daca vorbirea dvs. de sine este pozitiva sau negativa? Unele forme obisnuite de vorbire negativa despre sine includ:

Filtrare. Mariti aspectele negative ale unei situatii si le filtrati pe toate cele pozitive. De exemplu, ai avut o zi grozava la serviciu. V-ati finalizat sarcinile inainte de timp si ati fost felicitati pentru ca ati facut o treaba rapida si temeinica. In acea seara, te concentrezi doar asupra planului tau de a face si mai multe sarcini si de a uita de complimentele pe care le-ai primit.

Personalizare. Cand apare ceva rau, te invinovatesti automat. De exemplu, auzi ca o seara cu prietenii este anulata si presupui ca schimbarea planurilor se datoreaza faptului ca nimeni nu a vrut sa fie in preajma ta.

Catastrofarea. Anticipezi automat cel mai rau. Cafeneaua care conduce vehiculul va greseste comanda si credeti automat ca restul zilei va fi un dezastru.

Polarizand. Vedeti lucrurile doar ca fiind bune sau rele. Nu exista cale de mijloc. Simti ca trebuie sa fii perfect sau esti un esec total.

Concentrati-va pe gandirea pozitiva

Puteti invata sa transformati gandirea negativa in gandire pozitiva. Procesul este simplu, dar necesita timp si practica – creezi un nou obicei, la urma urmei. Iata cateva moduri de a gandi si de a te comporta intr-un mod mai pozitiv si optimist:

Identificati zonele de schimbat. Daca vrei sa devii mai optimist si sa te angajezi intr-o gandire mai pozitiva, identifica mai intai domenii din viata ta la care te gandesti in mod negativ, indiferent daca este vorba de munca, de naveta ta zilnica sau de o relatie. Puteti incepe mic concentrandu-va pe o zona pentru a aborda intr-un mod mai pozitiv.

Verifica-te. Periodic in timpul zilei, opriti-va si evaluati ce ganditi. Daca descoperiti ca gandurile dvs. sunt in principal negative, incercati sa gasiti o modalitate de a le roti pozitiv.

Fii deschis la umor. Da-ti voie sa zambesti sau sa razi, mai ales in perioadele dificile. Cautati umor in intamplarile cotidiene. Cand poti rade de viata, te simti mai putin stresat.

Urmeaza un stil de viata sanatos. Scopul este de a face miscare timp de aproximativ 30 de minute in majoritatea zilelor saptamanii. De asemenea, il puteti imparti in bucati de timp de 10 minute in timpul zilei. Exercitiile fizice pot afecta pozitiv starea de spirit si pot reduce stresul. Urmati o dieta sanatoasa pentru a va alimenta mintea si corpul. Si invatati tehnici pentru a gestiona stresul.

Inconjoara-te de oameni pozitivi. Asigurati-va ca cei din viata dvs. sunt persoane pozitive si de sustinere de care va puteti baza pentru a oferi sfaturi si feedback utile. Persoanele negative pot creste nivelul de stres si te pot face sa te indoiesti de capacitatea ta de a gestiona stresul in moduri sanatoase.

Exerseaza vorbirea de sine pozitiva. Incepeti urmand o singura regula simpla: nu va spuneti nimic altceva pe care nu l-ati spune nimanui. Fii bland si incurajator cu tine insuti. Daca un gand negativ iti intra in minte, evalueaza-l rational si raspunde cu afirmatii despre ceea ce este bine la tine. Gandeste-te la lucruri pentru care esti recunoscator in viata ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here