Daca ai urmarit acest blog, stii ca exista nenumarate modalitati de a aplica mindfulness in viata de zi cu zi. Probabil ati observat, de asemenea, ca exista o multime de beneficii ale practicarii mindfulness in mod regulat.

Desi am vorbit despre aceste beneficii in alte cateva locuri, ne-am gandit ca ar fi util sa oferim o resursa care sa descompuna toate marile beneficii ale practicarii mindfulness intr-un singur loc, cu surse care sa le sprijine.

Daca va intrebati ce puteti obtine din mindfulness, cititi mai departe pentru a afla despre toate lucrurile minunate pe care le poate face mindfulness!

Cum functioneaza mindfulness?

Unii experti considera ca atentia functioneaza, in parte, ajutand oamenii sa-si accepte experientele – inclusiv emotiile dureroase – mai degraba decat sa reactioneze la ele cu aversiune si evitare.

A devenit din ce in ce mai frecvent ca meditatia mindfulness sa fie combinata cu psihoterapia, in special terapia comportamentala cognitiva. Aceasta dezvoltare are un bun sens, deoarece atat meditatia, cat si terapia comportamentala cognitiva impartasesc obiectivul comun de a ajuta oamenii sa castige perspectiva asupra gandurilor irationale, dezadaptative si auto-invingatoare.

Mindfulness este un mod de a te antrena pentru a-ti concentra atentia intr-un anumit mod pentru a-ti calma mintea. Va poate ajuta in viata de zi cu zi, in munca, in relatii si in bunastarea generala.

Starea de bine si calmarea stresului

Mindfulness implica acordarea atentiei momentului prezent fara judecata, permitandu-va sa va odihniti mintea si corpul. A fi constient va poate permite sa va concentrati si sa apreciati ceea ce aveti in loc sa luati lucrurile de la sine inteles. Constientizarea si sentimentul de recunostinta va pot ajuta sa va simtiti reinnoit.

Fara a fi constient, puteti reactiona pur si simplu la ganduri si sentimente negative. Practicarea atentiei va poate ajuta sa deveniti mai constienti de gandurile si sentimentele voastre si sa le gestionati intr-un mod pozitiv. Preluarea controlului asupra gandurilor si sentimentelor tale poate ajuta la reducerea stresului si anxietatii.

Relatii

A fi constient poate ajuta la imbunatatirea relatiilor. Intr-o viata aglomerata, s-ar putea sa va distrageti atentia in timpul interactiunilor cu prietenii apropiati si familia si sa le luati de la sine. Dar daca faceti un bilant al importantei acestor relatii pentru dvs., probabil ca veti acorda mai multa atentie celor dragi.

Munca

A fi atent la locul de munca inseamna a te concentra pe o sarcina la un moment dat, in loc de multitasking. Acest lucru face mai probabil ca veti putea indeplini bine o sarcina.

Sanatate

Cercetarile sugereaza ca atentia poate ajuta oamenii sa faca fata problemelor de sanatate pe termen lung, cum ar fi cancerul , durerea si depresia.

3 sfaturi pentru a practica mindfulness

Multe persoane si organizatii ofera acum pregatire pentru atentie. Cu toate acestea, puteti incepe sa puneti atentia in practica cu cateva exercitii simple.

Exercitiu de respiratie de un minut Stati cu spatele drept, dar relaxat. Pentru minutul urmator, concentrati-va intreaga atentie asupra respiratiei in interiorul si in afara, modul in care aerul trece in si din nari si modul in care abdomenul dvs. creste si coboara cu fiecare respiratie. Daca gandurile incep sa se inghesuie, lasati-le usor sa se concentreze asupra respiratiei.

Verificati-va cu voi insiva Aduceti-va in momentul prezent intrebandu-va: „Ce se intampla cu mine in acest moment?” Va puteti eticheta gandurile si sentimentele – de exemplu, „acesta este un sentiment anxios” – si le puteti da drumul. Este posibil sa incepeti sa va simtiti mai mult observator in loc sa reactionati cineva la ganduri si sentimente.

Mancati cu atentie Cand luati masa, concentrati-va asupra mancarii. Nu cititi si nu va uitati la televizor in acelasi timp. Acordati atentie aspectului, mirosului si gustului mancarii. S-ar putea sa va descoperiti ca va bucurati mai mult de mancarea voastra si sa nu mai mancati cand sunteti plini, in loc sa terminati automat ce aveti in farfurie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here