De multe ori, orele tarzii ale noptii par cele mai potrivite pentru a lua o gustare. Si cum stim ca foarte multi dintre noi nu ne putem abtine, ne-am gandit sa facem o lista cu ce n-ar trebui mancam in timp ce lenevim in pat si ne uitam la noul episod al serialului nostru preferat. Nu exista niciun motiv sa iti reprimi o mica placere, mai ales daca stii ce trebuie sa eviti.

Oamenii de stiinta nu au fost inca de acord cu privire la faptul daca pierderea in greutate sau cresterea in greutate este direct legata de obiceiul de a manca tarziu. Motivul pentru care se crede ca a manca prea tarziu poate ajunge sa se ingrase este legat de secretia de insulina de catre corpul nostru.

De fiecare data cand mancam ceva, nivelul zaharului din sange creste , producand si eliberarea de insulina. Aceasta implica faptul ca daca luam cina cu putin timp inainte de culcare, nivelul zaharului va creste din nou. In acelasi timp, apare o secretie de insulina corespunzatoare, care poate facilita formarea de grasime in timpul somnului. Cu toate acestea, pana in prezent, aceasta ipoteza nu a fost dovedita in mod clar.

Asa cum probabil ca banuiesti deja, sa mananci alimente bogate in grasimi nu e deloc o idee buna. Cartofii prajiti, chipsurile si, in general, toate prajelile nu intra la categoria gustari, doar daca nu vrei sa pui la loc caloriile de care te-ai chinuit atat de mult sa scapi la sala.

Chiar daca nucile, semintele si alunele sunt gustari extraordinare in timpul zilei este de preferat ca seara sa le evitam.

Daca vrei sa dormi bine, fereste-te de carbohidrati si zaharuri. Carbohidratii iti vor da energie si nu-ti va fi deloc usor sa adormi, iar efectul zaharului asupra creierului iti poate cauza cosmaruri. Asadar, ocoleste pe cat posibil pastele (in special toppingurile de branzeturi si carne), torturile, prajiturile, bomboanele si alte deserturi care iti fac cu ochiul. Sa nu crezi ca un cubulet de ciocolata este inofensiv. Pe langa faptul ca iti poate tulbura somnul, ciocolata creste rapid stratul de grasime de pe abdomen.

Nici carnea rosie sau alte surse de proteine nu se afla pe lista gustarilor acceptate. Desi carnea rosie nu e indicata, nu inseamna ca ai liber la o portie zdravana de pui. Ingerarea acestora va fi un chin pentru stomacul tau, care se va lupta cu digestia si nu te va lasa sa dormi. Daca totusi nu te poti abtine, opteaza pentru o portie redusa, sub 200 de calorii.

Mancarurile picante nu sunt nici ele o alegere prea fericita. Cele mai multe condimente iti pot deranja stomacul sau, in cel mai bun caz, iti pot trezi cheful de erotism pentru ca majoritatea mirodeniilor sunt afrodiziace. 

Avand interzis la atat de multe alimente probabil ca te intrebi ce optiuni ti-au mai ramas pentru gustarea de seara.

Potrivit unor studii, un pahar de lapte inainte de culcare e numai bun. Triptofanul din lactate te va ajuta sa adormi mai usor si sa ai parte de o odihna linistita. Daca vrei neaparat sa iti bucuri papilele gustative cu ceva dulce, pune laptele in bol si adauga cereale dulci. Ciocolata normala poate fi inlocuita cu o cana de ciocolata dietetica, iar bananele, mierea, fulgii de ovaz, iaurturile sau salatele usoare vor fi intotdeauna pe lista alegerilor inspirate.