Potrivit expertilor OMS, se recomanda consumul a peste 400 de grame de fructe si legume pe zi pentru a imbunatati starea generala de sanatate si a reduce riscul aparitiei anumitor boli netransmisibile.

Dupa ce Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a indicat ca cel mai bine este sa consumi mai multe bucati de fructe pe zi, multi oameni incep sa integreze aceste alimente in viata de zi cu zi, in diverse moduri, pentru a se bucura de sanatate si bunastare. Acum, te-ai intrebat vreodata care sunt cele mai bune 8 fructe pentru corpul tau si de ce?

Mai jos iti vom spune care sunt cele mai sanatoase fructe, dupa valoarea lor nutritiva, in felul acesta, cu siguranta te vei simti mai incurajat sa le incluzi des in alimentatia ta.

1. Avocado, unul dintre cele mai sanatoase fructe

Multi oameni nu stiu ca avocado este un fruct, dar este! Si nu numai ca este unul dintre cele mai sanatoase fructe pe care le putem gasi, dar ne ofera si o cantitate buna de nutrienti esentiali.

Unii nu il consuma pentru ca spun ca „ingrasa”. Cu toate acestea, grasimile pe care le ofera sunt benefice si de fapt ne ajuta sa mentinem o greutate sanatoasa.

Conform datelor Fundatiei Spaniole pentru Nutritie (FEN), avocado este o sursa de acizi grasi mononesaturati si nesaturati, potasiu si vitaminele C, E si B.

Puteti consuma o jumatate de avocado pe zi, impreuna cu o salata,  pentru a obtine o cantitate buna de proteine ​​vegetale, fibre, vitamine, minerale si acizi grasi.

2. Nuca de cocos

Expertii FEN subliniaza ca nuca de cocos este o sursa de fibre, fier, seleniu si potasiu. Acum, trebuie remarcat ca compozitia nucii de cocos depinde si de momentul ei (daca este verde sau coapta) si de alti factori.

Ei clarifica, de asemenea, ca „valoarea sa calorica este cea mai mare dintre toate fructele. Ofera o cantitate scazuta de carbohidrati si chiar mai putine proteine. Nu este cazul fibrelor, deoarece nuca de cocos are un continut ridicat din acest nutrient.”

3. Ananas

Bromelaina de ananas actioneaza ca o enzima digestiva si este utila de consumat dupa mese grele.

Potrivit expertilor FEN, ananasul este un fruct care contine iod, vitamina C, acizi organici si bromelaina, o enzima cu actiune proteolitica capabila sa descompuna moleculele de proteine, lasand liberi aminoacizii care le formeaza.

Racoritor si diuretic, ananasul este unul dintre cele mai sanatoase fructe deoarece ajuta la imbunatatirea digestiei grasimilor, la eliminarea lichidelor retinute si ne improspateaza.

4. Papaya

Potrivit lui Jose Manuel Avila si Patricia Estalrich, experti de la FEN, papaya este un aliment care are un continut ridicat de antioxidanti, vitamine si minerale, in principal calciu. In plus, ele indica faptul ca papaya se remarca prin continutul sau de: „enzime care promoveaza digestia, detoxifiaza si disociaza albumina. Este cazul papainei, o enzima proteolitica, asemanatoare pepsinei care se gaseste in sucul gastric, cu capacitatea de a digera proteinele alimentare si care este responsabila de inmuierea pulpei tari de papaya, asa ca uneori este incorporata in anumite bulioane de carne.”

5. Mar

Datorita continutului sau de fibre si antioxidanti, marul este clasificat drept unul dintre cele mai bune fructe de inclus la micul dejun. In plus, sunt usor de integrat in diverse retete.

Merele sunt, de asemenea, unul dintre cele mai bune 8 fructe pentru organism , deoarece ofera cantitati semnificative de diferite flavonoide, cum ar fi flavonoli, catechine si prociaciadine. In plus, contine cantitati apreciabile de fibre, fructoza, glucoza si zaharoza.

Expertii FEN subliniaza ca aceste fructe „ofera cantitati semnificative de procianidine, compusi cu activitate antioxidanta puternica”.

6. Lamaie

Lamaia este unul dintre cele mai bune 8 fructe pentru organismul tau datorita continutului sau ridicat de vitamina C, flavonoide si acizi organici. De fapt, se spune adesea ca este marele aliat al sistemului imunitar. Totusi, nu uitati ca este si o sursa buna de fibre.

7. Strugurii

Strugurii sunt un alt dintre cele mai sanatoase fructe care pot fi mentionate deoarece contin o anumita cantitate de potasiu, vitamina B6 si vitamina C, pe langa cativa fitonutrienti si flavonoide, care contribuie la dieta totala.

8. Grapefruit

Grapefruitul este unul dintre cele mai bune 8 fructe pentru organismul tau datorita continutului sau de antioxidanti, vitamina C, b-caroten, licopen si acizi organici. De asemenea, contine o anumita cantitate de potasiu.

Il poti consuma in diverse moduri si astfel sa beneficiezi de toate contributiile sale.

Incearca sa integrezi cele mai bune 8 fructe pentru corpul tau in dieta ta zilnica

Pentru a va bucura de sanatate si bunastare, cel mai bine este sa urmati instructiunile OMS si sa incercati sa integrati mai multe bucati de fructe (crude, nu suc) in alimentatia zilnica.

Astazi poti profita de gustari pentru a consuma diverse fructe naturale si astfel sa profiti de toate contributiile acestora. Nu iti place un castron de mere cu putin unt de arahide? Ce zici de niste fructe de padure cu niste iaurt grecesc? Sau poate preferati o salata de fructe mixte?