Multi oameni se simt obositi sau deteriorati la un moment dat in timpul zilei. O lipsa de energie va poate afecta activitatile zilnice si va poate face mai putin productiv. Poate nu surprinzator, tipul si cantitatea de alimente pe care le consumati joaca roluri esentiale in determinarea nivelului de energie pe parcursul zilei. Chiar daca toate alimentele va ofera energie, unele alimente contin substante nutritive care va pot ajuta sa va cresteti nivelul de energie si sa va mentineti vigilenta si concentrarea pe tot parcursul zilei.

1. Banane

Bananele pot fi unul dintre cele mai bune alimente pentru energie. Sunt o sursa excelenta de carbohidrati complecsi, potasiu si vitamina B6, toate acestea putand contribui la cresterea nivelului de energie.

2. Pesti grasi

Pestii grasi, cum ar fi somonul si tonul, sunt surse bune de proteine, acizi grasi si vitamine din grupul B, ceea ce le face sa fie alimente excelente de inclus in dieta ta. O portie de somon sau ton va ofera cantitatea zilnica recomandata de acizi grasi omega-3 si vitamina B12.

S-a demonstrat ca acizii grasi omega-3 reduc inflamatia, care este o cauza frecventa a oboselii.

De fapt, unele studii au stabilit ca administrarea suplimentelor cu omega-3 ar putea scadea oboseala, in special la pacientii cu cancer si la cei care se recupereaza de cancer.

In plus, vitamina B12 functioneaza cu folat pentru a produce celule rosii din sange si pentru a ajuta fierul sa functioneze mai bine in corpul dumneavoastra. Nivelurile optime de globule rosii si fier pot reduce oboseala si pot creste energia.

3. Orez brun

Orezul brun este un aliment foarte nutritiv. Comparativ cu orezul alb , este mai putin procesat si pastreaza mai multa valoare nutritiva sub forma de fibre, vitamine si minerale.

O jumatate de cana (50 de grame) de orez brun contine 2 grame de fibre si ofera o mare parte din aportul zilnic recomandat (CDI) de mangan, un mineral care ajuta enzimele sa descompuna carbohidratii si proteinele pentru a genera energie.

In plus, datorita continutului sau de fibre, orezul brun are un indice glicemic scazut . Prin urmare, ar putea ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange si la promovarea nivelurilor constante de energie pe tot parcursul zilei.

4. Cartofi dulci

In afara de a fi delicioase, cartofii dulci sunt o sursa nutritiva de energie pentru cei care cauta un impuls suplimentar. O portie de 1 cana (100 de grame) de cartofi dulci ar putea ambala pana la 25 de grame de carbohidrati complecsi, 3,1 grame de fibre, 25% din CDI pentru mangan si 564% din CDI pentru vitamina A ( 8 ). Datorita fibrelor de cartofi dulci si a continutului complex de carbohidrati, corpul dumneavoastra le digera incet, ceea ce va ofera o sursa constanta de energie.

5. Cafea

Cafeaua ar putea fi primul aliment pe care v-ati gandi sa-l consumati atunci cand cautati un impuls energetic.Este bogat in cofeina, care poate trece rapid din fluxul sanguin in creier si inhiba activitatea adenozinei, un neurotransmitator care calmeaza sistemul nervos central. Ca rezultat, creste productia de epinefrina – un hormon care stimuleaza corpul si creierul.

Chiar daca cafeaua ofera doar doua calorii pe ceasca, efectele sale stimulatoare te pot face sa te simti alert si concentrat. Nu este recomandat sa consumati peste 400 mg de cofeina sau aproximativ 4 cani de cafea pe zi.

6. Oua

Ouale sunt nu numai un aliment extrem de satisfacator, ci si pline de energie care va pot ajuta sa va alimentati ziua. Sunt pline de proteine, care va pot oferi o sursa constanta si sustinuta de energie. In plus, leucina este cel mai abundent aminoacid din oua si se stie ca stimuleaza productia de energie in mai multe moduri. Leucina poate ajuta celulele sa preia mai mult zahar din sange, sa stimuleze productia de energie in celule si sa mareasca descompunerea grasimilor pentru a produce energie.

Mai mult, ouale sunt bogate in vitamine B. Aceste vitamine ajuta enzimele sa-si indeplineasca rolul in procesul de descompunere a alimentelor pentru energie.

7. Merele

Merele sunt unul dintre cele mai populare fructe din lume si sunt o sursa buna de carbohidrati si fibre. Un mar de marime medie (100 de grame) contine aproximativ 14 grame de carbohidrati, 10 grame de zahar si pana la 2,1 grame de fibre. Datorita continutului bogat in zaharuri si fibre naturale, merele pot oferi o eliberare lenta si sustinuta de energie.

Mai mult, merele au un continut ridicat de antioxidanti. Cercetarile au aratat ca antioxidantii pot incetini digestia carbohidratilor, astfel incat elibereaza energie pe o perioada mai lunga de timp.

In cele din urma, este recomandat sa consumati mere intregi pentru a profita de beneficiile fibrei din pielea lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here