Stii sentimentul ca inima bate mai repede ca raspuns la o situatie stresanta? Sau poate, in schimb, palmele devin transpirate atunci cand te confrunti cu o sarcina sau un eveniment coplesitor.

Aceasta este anxietatea – raspunsul natural al corpului la stres.

Daca inca nu ti-ai recunoscut declansatorii, iata cativa obisnuiti: prima zi la un nou loc de munca, intalnirea cu familia partenerului tau sau prezentarea in fata multor oameni. Toata lumea are declansatori diferiti , iar identificarea lor este unul dintre cei mai importanti pasi pentru a face fata si a gestiona atacurile de anxietate.

Identificarea declansatorilor dvs. poate dura ceva timp si auto-reflectare. Intre timp, exista lucruri pe care le puteti face pentru a incerca sa va calmati sau sa va linistiti anxietatea de la preluarea controlului.

5 moduri rapide de a face fata anxietatii

Daca anxietatea dvs. este sporadica si va impiedica concentrarea sau sarcinile, exista cateva remedii naturale rapide care va pot ajuta sa va controlati situatia.

Daca anxietatea dvs. se concentreaza in jurul unei situatii, cum ar fi ingrijorarea cu privire la un eveniment viitor, este posibil sa observati ca simptomele sunt de scurta durata si, de obicei, dispar dupa ce evenimentul anticipat are loc.

Model de gandire

Gandurile negative pot prinde radacini in mintea ta si pot distorsiona gravitatea situatiei. O modalitate este sa va provocati fricile, sa intrebati daca sunt adevarate si sa vedeti unde puteti prelua controlul.

Utilizati aromoterapie

Fie ca sunt sub forma de ulei, tamaie sau o lumanare , parfumurile precum lavanda, musetelul si lemnul de santal pot fi foarte linistitoare. Se crede ca aromaterapia ajuta la activarea anumitor receptori din creier, relaxand potential anxietatea.

Mergeti la plimbare sau faceti 15 minute de yoga

Uneori, cel mai bun mod de a opri gandurile anxioase este sa te indepartezi de situatie. A lua ceva timp pentru a va concentra asupra corpului si nu asupra mintii poate ajuta la ameliorarea anxietatii.

Noteaza-ti gandurile

Scrierea a ceea ce te nelinisteste te scoate din cap si te poate face mai putin descurajant.

Aceste trucuri de relaxare sunt deosebit de utile pentru cei care sufera anxietate sporadic. De asemenea, pot functiona bine cu cineva care are tulburare de anxietate generalizata (GAD) si atunci cand se afla in legatura!

Cu toate acestea, daca banuiti ca aveti GAD, metodele rapide de coping nu ar trebui sa fie singurul tip de tratament pe care il utilizati. Veti dori sa gasiti strategii pe termen lung pentru a ajuta la diminuarea severitatii simptomelor si chiar prevenirea aparitiei acestora.

6 strategii pe termen lung pentru a face fata anxietatii

Daca anxietatea este o parte obisnuita a vietii, este important sa gasiti strategii de tratament care sa va ajute sa o tineti sub control. Ar putea fi o combinatie de lucruri, cum ar fi terapia de vorbire si meditatie, sau ar putea fi doar o chestiune de a rezolva declansatorul de anxietate.

Daca nu sunteti sigur de unde sa incepeti, este intotdeauna util sa discutati optiunile cu un profesionist din domeniul sanatatii mintale care ar putea sugera ceva la care nu v-ati gandit pana acum.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here